logo La Montagne
La Montagne/ 05400 Manteyer/ France
Routebeschrijving

Routebeschrijving vanaf Dijon:

Komend vanaf Luxemburg is het het beste bij Dijon de A39 te nemen (is een stuk rustiger dan de oude A6/ Route de Soleil!); deze voert langs Dôle, Lons-le-Saunier en Bourg-en-Bresse (gaat daar over in de A42) in de richting van Lyon/ Grenoble.
(Komend vanaf Parijs/ A6 neem dan bij Mâcon de A40 richting Bourg-en-Bresse en neem vervolgens de A42 richting Lyon/ Grenoble).
Neem enkele kilometers voor Lyon de A432 richting vliegveld Lyon ( Saint Exupéry) en Grenoble.

Enkele kilometers voorbij het vliegveld sluit deze aan op de A43/ E70 (peage) richting Grenoble.
Na de afslag Bourgoin-Jallieu de A48/ E711 nemen, nog steeds richting Grenoble; deze gaat voor Grenoble automatisch over in de A480;
De A480 gaat even voorbij Grenoble automatisch over in de A51 (houd € 3,20 muntgeld gereed voor de tolpoort!), die op zijn beurt overgaat in de N75 richting Sisteron (Dus alle afslagen laten liggen!!)

De N75 voert via 8 - 9% hellingen over de Col de la Croix Haute (1179 mtr.) en o.a. door Lus-la-Croix-Haute en La Faurie.
Enkele kilometers voorbij La Faurie linksaf de D994b richting Gap nemen;
In Veynes (rotonde) de D994 richting Gap aanhouden;
In La Roche des Arnauds (11 km voorbij Veynes) de afslag naar rechts (D18) richting Ceüze nemen (even voorbij de bocht en over de brug; tegenover de Pharmacie);

*******

Deze D18 blijven volgen (!!!) tot onze "oprit";
de D18 voert langs Camping "Au Blanc Manteau" (afslag Manteyer dus laten liggen !!) en maakt 600 a 700 mtr. daarna een scherpe bocht naar rechts over een betonnen brug (nu wordt het echt klimmen en beginnen de fraaie uitzichten).
Uitzicht vanaf de D18Deze afslag dus NIET!

Exakt 3,8 km verder (gemeten vanaf genoemde betonnen brug) staat bij de derde verharde afslag naar rechts een bord richting La Montagne (zie foto);
Hier rechtsaf onze "oprit" oprijden; aan het eind daarvan staan we klaar met koffie (als je tenminste vantevoren even belt).

Bord richting La Montagne onze oprit........

Alternatieve route via de N85/ Route Napoleon (steilere hellingen van 12 a 13%, qua reistijd ook iets langer):

Bij Grenoble rijdend op de A480 afslag Gap/ Briancon (Route Napoleon) nemen (als je de eerste mist komt er nog een tweede!);
Richting Gap aanhouden; in Gap bij de eerste echte rotonde richting Valence (= rechtsaf);
Richting Valence blijven volgen (betekent in principe steeds rechtdoor rijden) tot de rotonde net buiten Gap, daar pak je de D994 richting Veynes (en ook nog steeds richting Valence).
Na La Freissinouse afslag Manteyer/ Ceüze laten liggen en D994 vervolgen;
5,5 km verder in La Roche des Arnauds de eerste afslag naar links (D18) richting Ceüze (tegenover de Pharmacie);

Verder eerste route volgen vanaf *******.

opmerking:  VANAF GRENOBLE LIJKT HET NOG MAAR EEN KLEIN STUKJE NAAR LA MONTAGNE; HOUDT ECHTER REKENING MET NOG MINSTENS  1,5 UUR REISTIJD!!!